memandu


normal la bagi setiap pemandu yang tak tau secara langsung atau dia tak biasa dengan jalan yang dia lalu, dia akan sesat dengan bahasa mudah dia akan bertemu dengan jalan yang salah dulu sebelum dia jumpa destinasi yang dia tuju. secara realiti nya, aku pon kerap kali lalu jalan yang salah. kadang masuk 'kandang kambing' tak pon masuk 'pusat ternakan ayam berhawa dingin'. kadang kadang tu memang aku sendiri pon tak sedar yang aku dah masuk jalan yang salah sebab aku ni seorang manusia yang memang sangat tinggi keegoannya. sampai kan tu kadang kala aku tak sedar yang dunia ni hanya sementara. mungkin itu keadaan biasa bagi seorang yang tersesat, 'blur' dan 'bengong' atau seumpama nya.

          kenapa perlu begitu? sedangkan pada suatu ketika, kita pernah berada di pemanduan yang betul. aku pon tak tau lah. apa yang aku baru sedar bila dah salah jalan tu kembali lah ke permulaan jalan. Back To Basic orang jawa cakap. once bila kita dah 'on the right track', memang akan menyesal. tapi tak pe jadikan kesesatan itu pengajaran. pengajaran dalam pemanduan aku rasa penting. sebab bila dah rasa susah nya, aku tak nak berada dalam keadaan itu lagi.


                                gambar ihsan dari Google







P/S kalau tak tau jalan jangan lupa bawak peta. dan semoga tak tersesat lama lama..KAH KAH

0 Response to memandu

Post a Comment