antara aku dan en. hosni


entah.aku pon tak paham. kadang-kadang ada je benda yang aku buat nak tunjuk tunjuk kat orang. confirm la da jadi tak ikhlas. lebih lagi bila benda tu ibadah, kompem lah munafik. mintak di jauhkan dari diri aku. nak kata baik ada je dosa yang aku buat tiap hari lebih lagi dunia sekarang ni.

kali ni aku memang betul betul terpaku dan terbeku dengan lontaran satu persoalan yang aku rasa agak RARe! oleh seorang budak kecil kepada aku.

"kalau diri sendiri tak betul, bole ke kita nak tegur kesalahan orang lain?"

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


 budak kecil itu yang sempat aku snap ketika dia membidas aku

aku tak tau kenapa acap kali berjumpa dengan makhluk menyerupai 'shrek'. memang die budak kecil tapi bila di fikirkan balik antara aku dengan dia tak ada beza sebab dia sama sama manusia (walaupun muka dia macam shrek). manusia yang di lahirkan kat muka bumi ini sebagai khalifah. persoalan tu buat aku tersedar sejauh mana kah tegak nya laluan kita di satu landasan yang memang betul betul tegak.

berbalik kepada tajuk aku kat atas; 'antara aku dan en. hosni'. memang aku kenal en. hosni tu sapa. tapi satu masalah dia yang tak kenal aku. beza aku dengan en hosni, aku rasa antara umur dan nama. tak semestinya perbezaan tu bila dia jumpa aku tepi jalan dia bole pijak aku. sebab aku dan dia sama sama manusia aku rasa. tak tau lah kalau dia tu syaitan bertopeng manusia.

fikir fikirkan dan selamat beramal KAH KAH KAH

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


                             'teh tarik onei', ujar en hosni

0 Response to antara aku dan en. hosni

Post a Comment